2012. szeptember 7., péntek

2012.09.07


Olvasóim!

Reggeli az tényleg egy fix pont. A reggeli után összevontan és gyorsan kellett dolgoznunk. A beton az 10:30 ra volt ígérve. A portalanítás, vasalás a födém előtti sáv falazásának befejezése volt hátra.
A födém hálóvasalását a falba betontüskékkel kötöttük. Ennek a méterenkénti kitűzését csináltam osztálytársammal. Pontos munkámat meg is dicsérték. A födém portalanításában is kivettem a részem rendesen. A vasalás vágásánál, betételénél is jelen voltam és segítettem a többieknek. A beton az jelen esetben 30 perccel előbb jött, mint kellett volna és hát volt nagy kapkodás. Sikerült befejezni, amit kellett. A betonozás rendben lezajlott. Pincében alapot öntöttünk ott a pumpa csövét kellett igazítani. A földszinten is önteni kellett. A betonpumpa csövét 2 ember fogta, a mindenes Johann húzta le a betont, osztálytársam (Molh Dániel) és én meg simítottuk a betont. 12:00 ra lehúztuk a betont. Ebédeltünk, végre egy ehető leves volt. A munkakezdésre rendben és időben ott voltunk ebéd után, de visszarendeltek minket az ebédlőbe. Kiderült nagyon meg vannak elégedve a munkánkkal és megtámogattak minket pár euróval is. Aztán folytattuk a munkát. Én bálatakarást csináltam, mert vannak őzek és nekik lett széna hozva. Utána a főnökömnek segítettem egy bográcsot áthozni az egyik közeli házból. Állványt is kellett építeni a hétfői falbontáshoz. Ablak kiszedésében is segédkeztem. Utána az eszközök mosása zajlott.
Mialatt én mást csináltam, addig egy banda a betonozás előtti részen a terméskő burkolatot szedte fel, hogy szebben és jobb minőségben legyen visszarakva. Ez is kemény feladat volt nekik. Akik a pincében voltak, azok folytatták a pillér megerősítést. Ez sem volt egy egyszerű feladat. A belső falazat rakása is folyamatosan zajlott.
A napnak vége lett 16:30 kor. Kellemes hétvége kívánások mellett elbucsuztunk a főnökeinktől.
Ezzel a hétvége el is kezdődött.


Födém bekötő vasalásának kijelölése

Pincében levő betonozás


Födém betonozása

Készre húzott simított beton


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése