2012. szeptember 17., hétfő

2012.09.16

Olvasóim!

A berlini második nap.

A reggeli kelés az 8:30 kor volt, ami jó volt. Legalább tovább tudtam aludni. A szállásról gyalog indultunk el a metró megállóig majd be a város központba. Innen gyalog mentünk tovább. A mostani tanácsházát is megnéztük ez nagyon közel van a TV toronyhoz. Innen a Neptun szökőkút következett. A berlini dóm irányába vettük az utunkat. Itt megálltunk egy kicsit. Volt egy kisebb kirakodó vásár arra benéztünk. A piac egyik oldalán folyó volt. A másik oldalán az egyik legrégebbi épület ahol a poroszok az összerabolt értékeket tartották. Flomarkt téren voltunk. A aztán egy autó kiállításra néztünk el. Itt a legdrágább autók is ki voltak rakva a hétköznapi autókkal együtt. Bugatti Veyron is látható volt. Nagyon jó volt. A színház volt a következő megálló helyünk, itt két dóm is látható volt. Hasonlóan néztek, ki de az egyik a német másik francia dóm volt. Aztán következett az egyik határátkelőpont, a Checkpont Charli. Berlinben még két ilyen pont volt, az Alfa és a Bravo. Képekkel is illusztrálva volt, hogy is nézett ki a határátkelő. Nagyon meg volt csinálva. A falból is meg volt hagyva egy darab. Az emlékmű, ami volt az sajnos el lett tüntetve. A határátkelőpont az amerikai oldalon meg volt hagyva egy fa bódé, és előtte egyenruhás őrök is álltak, akik korabeli ruhában voltak, és pecsétet is lehetett venni. Ettől a ponttól nem messze volt egy falon átmászó halottnak az emlékműve, aki 4 lövést kapott a szovjet katonáktól, és 2 órán át szenvedett mire meghalt. Az amerikai katonák ugyan dobáltak át kötszereket, de ez nem segített rajta, mert nem tudta magát ellátni.
Innen a buszmegálló felé vettük az irányt. Útközben láttuk a falat  teljes valójában, hogy milyen is volt 200m szakaszon. A fal teljesen le volt koptatva, néhol át is szakítva. . Ezután vonatra szálltunk, pár órás út következett hazafelé.
A vasútállomáson vártak minket mikrobuszokkal. A vacsora sem volt rossz. Aztán pihenés.