2012. szeptember 14., péntek

2012.09.14


A mai nap reggel 8 kor kezdődött a reggelivel. Azután a munkakezdéshez készülődtem. Munkaruha felvétele és az elvégzendő feladat kiosztása történt. Az ereszcsatorna vízelvezetésének kellett egy árkot ásni, ami körülbelül 50cm x50cm kellett, hogy legyen, fal mellől számítva. E mellett még a terméskő burkolatot is fel kellett szedni kb 50 cm, mert itt megvolt süllyedve a burkolat. Az eddig burkolt részt is meg kellet hosszabbítani itt is fel lett szedve a régi burkolat 20cm mélységben. Kapott egy durva kavics feltöltést. Az árok, ami a fal mellett lett kiszedve itt a fal alatti alap terméskő. Ezt a falat le kellett vakolnunk, hogy hétfőn megkaphassa a vízszigetelést. Ez valamilyen kétrétegű bitumen lesz. Ezeket a munkákat többen végeztük el. A földkitermelés is jó ideig eltartott. A földet a telken levő mélyedésbe hordtuk el. Ez lett vele feltöltve. A vakolás előtt az alap felületét bő vízzel lemostuk, hogy a vakolat jól tapadjon a felületre. A vakolás jól ment. Ez azért volt érdekes, kicsit mert itt a fándli ismeretlen fogalom. Helyette van egy háromszögű kanál, aminek az alja kb 20cm széles és így csúcsosodik. Nekem egyszerűen ment vele a meló odadobtam vele ahova akartam pedig eddig csak fándlit használtam. A vakolás egy szempontból volt nehéz, hogy nagyon sok helyen a felület nagyon sok anyagot megkívánt. Sok helyen még plusz nedvesített köveket tettem, hogy meg maradjon a habarcs, meg több rétegben vittük fel. Az anyag minőségét is figyelembe kelett venni, hogy az adott anyag melyik helyen tapad meg jobban és hol lehet a legjobban dolgozni vele. Ezzel szépen végeztünk is glettvassal elhúztuk a legszebben és ekkor lett még festő pemzlivel átdörzsölve az egész felület, hogy a glettvas nyomokat eltüntessük és egy kicsit érdesebb felületet kaptunk. A főnökünk nagyon megdicsérte ezt a munkát is. kb fél háromra végeztünk az egésszel. Nekiálltam egy picit terméskövet rakni is.
Ehhez már nagyon nem volt kedvem, eleve péntek. Mai nap is güriztem. A kisebb hibákat javítottuk ki a főnököm elmondása alapján. Ott ahol a régi és az új burkolat találkozott. A kövek közül kellett kiszedni a gazokat. Ezzel véget is ért a nap. A burkolatot nagyon féltem még be sincs locsolva, de már elég nagy terhelést kap az egész. Jó, egyáltalán nem mozognak ki a kövek csak a fugaanyag tömörödik. Hétfőn egy tényleg fekve rakott vékony követ kell majd függőlegesen leraknom, és folytatni a burkolást, mert az csak én rakom. Főnök nagyon elégedett az egész munkámmal. kb 3 napi burkolásom lesz jövő héten. Ez nagyjából a gyakorlat hátra levő része. Nem lényeg szeretem csinálni, mert, csak magamra kell figyelni.
A vacsora ma is nagyon jó volt.

Az egész hét munka területe a kép balé oldalán dolgoztunk ma egy része látszódik.

A hétfőn burkolandó felület

 Az ereszcsatorna  földalatti részének kialakított árok és a burkolat folytatása

A vakolt felület képzése

1 megjegyzés:

  1. Áron!
    Megérdemled a hétvégi pihenést, engedj meg Magadnak egy dönert. Nagyon jó, és valóban elég. Ha nem, egyél kettőt.

    VálaszTörlés