2012. szeptember 20., csütörtök

2012.09.20


Olvasóim!

A napom kicsit nehezebben indult, mint az eddigiek. Reggelizni le se mentem, legalább 8:00 ig tudtam aludni/pihenni. Elég rosszul aludtam az este. 9:30 ra munkaruhában már az építési területen voltam.
Thomas újra egy burkolással bízott meg. A pincelejáró előtti szakaszt kellett szépre összehoznom. Osztálytársaktól segítséget kaptam a földmunkához. Hárman dolgoztunk. 1,5 h alatt végeztünk is a régi kövek felszedéssel, föld eltalicskázásával és a 15 cm durva kőágy terítésével. Az első pár anyag keverésében is kaptam segítséget ez a szokásos keverék volt. Öt lapát homok és egy lapát cement. 10:00 előtt álltam neki a tényleges burkolásnak. Az eleje lassan haladt, mert apróbb kövekkel dolgoztam mert olyan volt kéznél és azon a részen a burkolat jóval kisebb terhelést kap mint az ajtó előtti részen. Kisebb kövek rakásával délre végeztem is. Az ebéd a tegnapi volt. Krumpli püré és egy teljes csirkecomb. Ebből nekem sikerült repetáznom is. A munkát 12:30 kor folytattam. Az ajtó előtti részre direkt nagy köveket kerestem, amik a nagyobb terhelést is jól bírják, és egyáltalán nem mozognak ki. Szépen a síkokat is összehoztam. A burkolással 15:00 ra végeztem is. Szerszámok takarítása következett. Még a pub bejárata elé a betonlemezre raklapokat tettek, hogy egy síkban legyen a tereppel a bejárás. Ezeket a raklapokat kellett a maradék durva kővel körberakni, hogy véletlenül se lehessen a raklap szélébe megbotlani.
Ezzel az utolsó tényleges munkanap is véget ért. Jónak és hasznosnak tartom a munkanapokat sok mindent megismerhettem. A régi technológiákat, amiket elméletben vettünk, azt most a gyakorlat során azonnal tudni kellett. Ez nem is volt meglepő, mert elég régóta dolgozok nyaranta építkezéseken. A német munkatempót és morált volt nagyon jó megismerni. Az volt számomra még nagy dolog, hogy itt kint is elismerték a munkámat. Ez a legnagyobb elismerés számomra. 


Távoli kép


Felette levő alapján azonosítható a terület

Két közeli kép





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése